آذربایجان شرقی: قلعه بابك، عمارت ائل گلی، دره اهر، جنگلهای ارسباران، سواحل شرقی ارومیه و كرانههای جنوبی بخش مركزی رودخانه ارس. اجازه بدهید سفرمان را از منتهیالیه شمال غربی كشور آغاز كنیم، یعنی آذربایجانهای شرقی و غربی.
تاریخ نشان میدهد آریاییها آذربایجان شرقی را سرزمینی سربلند و تسخیر ناپذیر میدانسته اند كه دژهایی چون قلعه بابك بر فراز مرتفعترین نقاط كوه هایش، نمادی از همین باورند.
آذربایجان شرقی سرزمین قهوه خانهها و عاشیقهاست، اما نام این استان معمولا گردشگران را فقط به فكر بازدید از عمارت ائلگلی تبریز میاندازد و شاید خاطره قله سهند، دره اهر، ارسباران و سواحل شرقی دریاچه ارومیه هم در ذهن شان زنده شود، اما كم پیدا میشوند آن كه كرانههای جنوبی بخش مركزی رودخانه ارس را هم در بهار و تابستان دیده باشند.
آذربایجان غربی: سردشت، قره كلیسا، كلیسای حضرت مریم و 11 كلیسای مشابه دیگر، سواحل دریاچه ارومیه و 102جزیره این دریاچه و منطقه مراكان. ... و اما آذربایجان غربی از آن نظر كه به گواه برخی روایات، شهرستان سردشتش را زادگاه زرتشت میخوانند، ضمن آن كه نخستین جایی بوده است كه پروتستانها در آن پناه گرفته اند و از سوی دیگر قره كلیسا در آن واقع شده است كه برخی ارامنه آن را نخستین كلیسای جهان میدانند و به واسطه همه این دلایل، این استان برای مذاهب زرتشتی، ارمنی و پروتستان سرزمینی مقدس به حساب میآید.
پس از قره كلیسا، از میان 12 كلیسای باقیمانده در این استان من كلیسای حضرت مریم را برای بازدید پیشنهاد میكنم، چون تركیبی است از فرهنگهای ایران باستان، چین و اروپا. این كلیسا روی خرابههای آتشكدهای زرتشتی بنا شده و بنابر روایتهای محلی معماری چینی در طراحی محرابش نقش داشته و حتی سنگی در آن هست كه میگویند از چین آورده شده است. هر كس پا به آذربایجان غربی بگذارد حتما دریاچه ارومیه و 102 جزیره زیبایش را فراموش نمیكند، اما كمتر كسی پیدا میشود كه گذر از جاده مسحور كننده ارومیه به سنندج را تجربه كرده باشد یا بداند در شمال آذربایجان شرقی منطقه مراكان قرار گرفته كه جغرافیدانها به آن میگویند قفقاز كوچك كه پر است از چشماندازهای طبیعی.
انتظار، حالتي است نفساني که آمادگي براي آنچه انتظارش را ميکشيم، از آن بر ميآيد. ضد انتظار، ياس و نااميدي است. هر قدر که انتظار، شديدتر باشد، آمادگي و مهيا شدن قويتر خواهد بود. همانطور كه اگر مسافري داشته باشي که در انتظار مقدمش به سر ميبري؛ هر چه هنگام آمدنش نزديکتر شود، مهيا شدنت، فزوني مييابد، بلکه از شدت انتظار چه بسا خواب از ديدگانت ربوده ميشود.
همانطور که «مراتب انتظار»، از اين جهت، متفاوت است، «از جهت محبت» نسبت به کسي که در انتظارش هستي نيز مراتبش، متفاوت ميشود. پس هر چه محبت، شديدتر و دوستي بيشتر باشد، مهيا شدن براي محبوب، زيادتر ميشود . (1)
انتظار، آماده باش و تحصيل آمادگيهاي لازم است براي آنچه که مورد نظر است، انتظار، آماده باشي در سايه صبر و مقاومت است. امام صادق عليه السلام فرموده است:
من دين الائمة انتظار الفرج بالصبر (2)؛ يکي از نشانههاي دين امامان، انتظار فرجي است که به صبر حاصل آيد.
در زمان غيبت، دشمنان، تمامي نقشهها و طراريهاي شيطاني خود را به ميدان ميآورند تا رهزني کنند و ايمان پيروان آن عزيز را نشانه روند. تنها کساني ميتوانند به دام آنان گرفتار نيايند که در سه حيطه «شناخت»، «عاطفه» و «رفتار»، آماده باشند؛ زيرا، اينها، سه حوزهي وجودي انسان را در بينش، و گرايش و عمل، شکل ميدهند .
عن الرضا، عن آبائه عليهم السلام قال: قال رسول الله صلي الله عليه و آله:
«افضل اعمال امتي انتظار فرج الله عزوجل» (3) و «افضل اعمال امتي انتظار الفرج من الله عزوجل» (4)؛ امام رضا عليه السلام از رسول اکرم صلي الله عليه و آله نقل ميفرمايند که برترين اعمال امت من، انتظار فرج از ناحيه خداوند عزوجل است .
«انه سال عنه رجل: اي الاعمال احب الي الله عزوجل . قال: انتظار الفرج .» (5)
مردي از اميرالمؤمنين علي عليه السلام پرسيد: «کدامين اعمال، نزد خداوند عزوجل، محبوبتر است؟ حضرت فرمودند: «انتظار فرج.»
«قال امير المؤمنين عليه السلام: انتظروا الفرج ولا تياسوا من روح الله؛ فان احب الاعمال الي الله عزوجل انتظار الفرج»(6)؛ در همين باره، حضرت علي عليه السلام فرمودهاند: خود را آماده فرج سازيد و منتظر فرج باشيد و در اين مسير از خدا، نااميد و مايوس نگرديد؛ زيرا که محبوبترين «اعمال» نزد خداوند عزوجل، انتظار فرج و کسب آمادگي براي فرج و حکومت مهدي عليه السلام است.»
در اين حديث، حضرت، از ياس و نااميدي، پرهيز ميدهند تا طولاني بودن غيبت و مشکلات آن دوران، توان را از منتظران نربايد و آنان را در صف منتظران پابرجا بدارد.
حضرت علي عليه السلام فرمودهاند: خود را آماده فرج سازيد و منتظر فرج باشيد و در اين مسير از خدا، نااميد و مايوس نگرديد؛ زيرا که محبوبترين «اعمال» نزد خداوند عزوجل، انتظار فرج و کسب آمادگي براي فرج و حکومت مهدي عليه السلام است.»
با توجه به اين روايات، معلوم ميشود که انتظار، تنها، يک «حالت روحي» نيست، بلکه احوال روحي جريان يافته و شکل گرفتهاي است که به اقدام و عمل ميانجامد. از همين رو است که «افضل الاعمال» و «احب الاعمال» فرمودهاند و آن، در سايه صبر و استقامت بايد باشد و به دور از هرگونه ياس و نااميدي .
آري، اينگونه انتظار و آمادگي را در دوران غيبت، مشق ياوران مهدي دانستهاند و آن را نصيب مهديياوران، شمردهاند. پيامبر اکرم به حضرت علي (عليهماالسلام) ميفرمايد:
يا علي: آگاه باش که بالاترين مردم، به لحاظ يقين؛ گروهي هستند که در آخر الزمان خواهند بود و با توجه به اين که پيامبر را درک نکردهاند و با او نبودهاند و حجت و امام هم، از آنان غايب بوده است، در عين حال، از روي نوشته بر کاغذ سفيد ايمان آوردهاند. (7)
در حديث ديگر ميفرمايند:
«افضل العبادة انتظار الفرج» (8)؛ برترين عبادت، انتظار فرج است. اميرالمؤمنين علي عليه السلام ميفرمايند: «افضل عبادة المؤمن انتظار فرج الله.» (9)
اينسان است که مهديياوران عصر غيبت، در شب ديجور و سختيها، ايمان گرانسنگ خويش را پايهگذاري ميکنند و ثابت قدم ميمانند و از برترين اعمال، با وجود سختتر بودنش، بهره مييابند؛ زيرا، «افضل الاعمال احمزها» (10)؛ برترين اعمال، سختترين آنها است.
همانطور که «مراتب انتظار» متفاوت است، «از جهت محبت» نسبت به کسي که در انتظارش هستي نيز مراتبش، متفاوت ميشود. پس هر چه محبت، شديدتر و دوستي بيشتر باشد، مهيا شدن براي محبوب، زيادتر ميشود .
در زمان غيبت، دشمنان، تمامي نقشهها و طراريهاي شيطاني خود را به ميدان ميآورند تا رهزني کنند و ايمان پيروان آن عزيز را نشانه روند. تنها کساني ميتوانند به دام آنان گرفتار نيايند که در سه حيطه «شناخت»، «عاطفه» و «رفتار»، آماده باشند؛ زيرا، اينها، سه حوزهي وجودي انسان را در بينش، و گرايش و عمل، شکل ميدهند .
امام صادق عليه السلام در ذيل آيه شريفه صد و پنجاه و هشتم سوره مبارکه انعام «آيات پروردگارت ظاهر گردد، براي کسي که از پيش ايمان نياورده باشد، يا با ايمانش، خيري حاصل نکرده باشد، ايمان آوردنش سودي ندارد» فرمود: «منظور از آن روز، هنگام خروج قائم منتظر از ما خاندان است.» (11)
از اينگونه روايات به دست ميآيد که وظايف دوران غيبت، بايد با ايمان و عمل خير، رقم بخورد و در غير اين صورت، هيچ فايدهاي نخواهد داشت .
در دوران غيبت، «ايمان و عمل» به کار آيد و آمادگي ميآفريند و منتظران را در حال آماده باش نگه ميدارد. اگر اين آمادگيها، در سه محور شناخت و عاطفه و رفتار نباشد، در وقت خروج و قيام حضرت، نه تنها سودي به همراه نخواهد داشت، بلکه از بعض روايات چنين به دست ميآيد که چه بسا اينگونه افراد، پس از ظهور، در گروه مخالفان و دشمنان قرار گيرند و عدهاي که شبيه به خورشيدپرستان و ماهپرستان بودهاند، از پيروان آن نازنين باشند. (12)
پينوشتها:
1- مکيال المکارم، ج 2، ص 235 و 236 .
2- بحار الانوار، ج 52، ص 122، ح 1 .
3- بحارالانوار، ج 52، ص 122، ح 1 .
4- همان، ص 128، ح 21 .
5- همان، ص 122، ح 3 .
6- همان، ص 123، ح 7 .
7- همان، ص 124، ح 12 .
8- همان، ح 11 .
9- همان، ص 131، ح 33 .
10- بحارالانوار، ج 70، ص 191، ج 82، ص 229 و ج 85، ص 332 و ج 78، ص 69 .
١- یک عدد هدف
٢- یک فنجان باور مثبت
٣- نصف لیوان مغز (خواهشا سالم!) ۴- یک قاشق میوه خوری شعور ۵- توکل (هر چه بیشتر بهتر) ۶- سر سوزن تلاش
٧- علاقه و انگیزه به میزان لازم
طرز تهیه: ابتدا شماره ی ١ را شماره ی ٢ با حرارت ملایم خوب بپزید.
سپس به آن شماره ی ۴ را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
آشپزهای عزیز دقت کنید که اگر حرارت شما زیاد باشد اهدافتان ذغال می شود!
بعد از اینکه عملیات پخت کامل شد هدف را مقابل خودتان قرار دهید و به آن خیره شوید.
با استفاده از شماره ی ٣ آن را دست یافتنی و نزدیک تصور کنید.
سپس با شماره ی ۷ به طرف آن حرکت کنیدو «از موانع سر رهتان٬ پلکان صعود بسازد.»
شماره ی ۶ را به طور مستمر بکار ببندید
و در طول راه با نگاه هایی مملو از شماره ی ۲ نظاره گر موفقیت باشید.
راستی! یادمون نره٬ شماره ی ۵ بهترین طعم دهنده ی این نوع غذاهاست
که اگه نباشه غذامون خورده نمیشه!
حیدر یغما ، شاعر خشتمال نیشابوری در سال 1302 در روستای صومعه واقع در شمال نیشابور به دنیا آمد و در شب دوم اسفند سال 1366 سر بر بالین خواب گذاشت و هم آغوش مرگ شد :
مرا خواب آن زمان آید که در زیر لحد باشم سر پر شور اندر نرمی بستر نمی گنجد
آرامگاه یغما در منطقه تاریخی شادیاخ در حد فاصل بین آرامگاه خیام و عطار واقع است .
زندگی یغما در تلاشی سخت ورنجی استخوان سوز برای امرار معاش سپری شد، از همین رو بود که او فرصتی برای تحصیل پیدا نکرد و تا میان سالی ازخواندن و نوشتن بی بهره ماند واین در حالی بود که دیو افیون از وی مردی فرسوده ساخته بود. اما به یکباره چون مردگان رستخیز دیده سر از گور خود بر آورد و خاک خاموشی را از چهره خویش سترد. پس از آن در پی فراگیری خواندن و نوشتن بر آمد و یک و حرف و دو حرف بر سر هم نهاد و نوشتن و خواندن آموخت. شرکت در جلسات قرآن البته سرعتی قابل توجه به کار او بخشید و از آنجا که پیش تر ، ابیات زیبای شعر فارسی را از راه گوش به حافظه سپرده بود ، اولین ابیات شکسته و بسته خود را سرود و به اهل شعر عرضه داشت . آنان که شعر شناس بودند از لابلای آن کلمات آشفته پی به استعداد او برده و مایه تشویق او شدند .
اما آن چه یغما را به پیش راند سختکوشی ، همت و باور استعدادهای ذاتی خود او بود. یغما کم کم به مدد تمرین زیاد توانست به سرودن مسلط شود و البته در این راه مرارت زیادی کشید. شغل اصلی یغما خشتمالی بود و سال های دراز از این رهگذر کسب روزی می کرد
خشت می مالید یغما تا بدانندی شهان بی نیازی سکه بر گل می زد و بر زر نزد
او عاشق کار خود بود و به آن بسیار اهمیت می داد. یغما با سرافرازی خود را کارگری بیل به دست معرفی می کرد. او گاه با همان لباس خاک آلود در حالی که پاره های گل به موهای آشفته اش چسبیده بود به رسمی ترین محافل ادبی می آمد. در حقیقت او می خواست ثابت کند که آن چه برایش مهم است کار است و کار. یغما به این صورت در برابر هیچ مقام حقیقی یا حقوقی رنگ نمی باخت و ناز هیچ کس را نمی خرید
سریر ناز به جای دگر ببر کاین جا جماعتی است که جز خشت متکا نکند
شعر او در ابتدا نه چنان بود که اهل شعر او را به چیزی بگیرند، از طرف دیگر دوستان او که در زمره عوام بودند او را به ادعا و یاوه گویی متهم می کردند و او را سرزنش می نمودند و روح حساس شاعر از این برخوردها سخت آزرده می شد و به همان میزان مصمم تر می گشت
خلق امروز به تکذیب بگیرند مرا آن زمانم بشناسند که یغمایی نیست
یغما در سال 1349 اولین دفتر شعر خود را با عنوان اشک عاشورا چاپ کرد. دفتری دیگر در همان سال از او به چاپ رسید که شامل انبوهی رباعی بود . گلچینی از غزلیات حیدر یغما عنوان دفتر بعدی او بود که در سال 1359 چاپ شد و 150 غزل را شامل می شود. یغما در سال 1365 یک بار دیگر گزیده اشعار خود را با عنوان سیری در غزلیات حیدر یغما چاپ کرد ، این دفتر شامل 129 غزل ، یک مسمط مخمس ، یک مثنوی 86 بیتی و یک قصیده 47 بیتی می باشد.
در اوایل دهه پنجاه پای یغما به مطبوعات کشیده شده و شعر او در طوفان اثبات و انکارها صیقلی تر گشت. کسانی او را سارق ادبی قلمداد می کردند و او از راه پاسخ ابیاتی ماندگار سرود
کافرم خواندند روز بحث کوته فکرها فرق دارد خالق این قوم با یزدان من
آنقدر داغم که گر خنجر نهی بر گردنم جای خون آتش فرو می ریزد از شریان من
شاعری ناشاعرم می خواند نی من شاعرم مدعی بیهوده می کوشد پی نقصان من
در خراسان آنقدر گوهر بپاشم از ادب تا برندی تحفه در شیراز از استان من
من سواد از گردش جور زمان آموختم این چنین درسی است اندر مکتب آسان من
یغما همتی غرور برانگیز و والا داشت او جز به خویشتن متکی نبود و در منتهای فقر ، شرافت و کرامت انسانی خود را زیر پا نگذاشت. او هیچ ترحمی را از هیچ کس و در هیچ بابی نمی پذیرفت. کسانی که از سر لطف ، ترحم یا کبر می خواستند او را به نان و نوایی برسانند با شدید ترین عکس العمل های یغما روبرو می شدند
دوستان را صحبت نان من است اندر میان دشمن است آن کس که می گوید سخن از نان من
یغما در حقیقت ، صدای خاموش و در گلو مانده فقیران و زجر کشیدگان تحقیر شده بود. کارگران رنج برده ای که در طول تاریخ کمتر توفیق عرض اندام پیدا کرده اند. کسانی که در عین محرومیت نخواسته اند دست طمع به سوی کسی دراز کنند و خود را بشکنند. شعر یغما انفجار قرن ها حقارت و رنج است. این جاست که او تنها به این قشر عشق می ورزد و دیگران را به رسمیت نمی شناسد و به دفاع از خود که دفاع از ستم کشیدگان و خستگان است برمی خیزد
آن فقیرم که به خسرو نبرم دست نیاز و آن مریضم که ز افلاک دوا نپذیرم
یغما اهل تفکر در خویشتن و جهان است و جهان بینی او حاصل تفکر وی در این دو است. اعتقادات دینی یغما محکم بود ، قرآن را خوب می خواند و با آن انس داشت. در جوانی با حرص و شتاب به پای صحبت سخندانان عالم نشسته و اطلاعات دینی خود را به حد نیاز کامل کرده بود. واولین دفتر شعر او هم پیرامون امام حسین (ع) و حادثه کربلا بود
گفتم که تشنه داد حسین جان به کردگار گفتا نه ز آن که خنجر شمر آبدار بود
گفتم به خیمه بر سر زانو همی خزید گفتا نه بر براق ارادت سوار بود
یغما نبود کرببلا گر حسین نبود پیش از حسین ماریه یک شوره زار بود
**************************************
اگر تسلط شمشیر بر جهانم نیست همین بس است که آزار خستگانم نیست
پیاده می روم و سر خوشم ز همت پای که اسب سر کشی آزرده زیررانم نیست
چنان شجاع به تحصیل روزی ام که اگر به شانه ام بنهی کوه را گرانم نیست
چراغ بزم ادیبان و شمع اهل دلم اگر چه شمع به ایوان ونان به خوانم نیست
خجل ز سفره نشینان نیم به صرف طعام به یمن دولت آنکه به سفره نانم نیست
از این بلندترم شعر نغز جان پرور به روی سینه بسم هست و بر زبانم نیست
گویند روزی پادشاهی این سوال برایش پیش می آید و می خواهد بداند که نجس ترین چیزها در دنیای خاکی چیست. برای همین کار وزیرش را مامور میکند که برود و این نجس ترین نجس ترینها را پیدا کند و درصورتی که آنرا پیدا کند و یا هر کسی که بداند تمام تخت و تاجش را به او بدهد.
وزیرهم عازم سفر می شود و...
پس از یکسال جست و جو و پرس و جو از افراد مختلف به این نتیجه رسید که باتوجه به حرفها و صحبتهای مردم باید پاسخ همین مدفوع آدمیزاد اشرف باشد.
پس عازم دیار خود می شود در نزدیکی های شهر چوپانی را می بیند و به خود می گوید بگذار ازاو هم سؤال کنم شاید جواب تازه ای داشت بعد از صحبت با چوپان، او به وزیر می گوید من جواب را می دانم اما یک شرط دارد و وزیر نشنیده شرط را می پذیرد چوپان هم می گوید توباید مدفوع خودت را بخوری وزیر آنچنان عصبانی می شود که می خواهد چوپان را بکشد ولی چوپان به او می گوید تو می توانی من را بکشی اما مطمئن باش پاسخی که پیدا کرده ای غلط است تو این کار را بکن اگر جواب قانع کننده ای نشنیدی من را بکش.
خلاصه وزیر به خاطر رسیدن به تاج و تخت هم که شده قبول می کند و آن کار را انجام می دهد سپس چوپان به او می گوید: " کثیف ترین و نجس ترین چیزها طمع است که تو به خاطرش حاضر شدی آنچه را فکر می کردی نجس ترین است بخوری" !!!!
آب درمانی درگذشته توسط ایرانیان باستان یونانیها و مصری ها با توجه به خواص بی نظیر آب مورد استفاده قرار می گرفته است. شاید آسان ترین و راحت ترین وسیله ای که ورزشکاران ومردم برای رفع خستگی .کسالت و بدست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده میکنند آب باشد.
گرفتن دوش آب گرم پس از ورزش و مسابقه .یا پس از انجام کارهای سنگین روزانه تقریبا یک امر طبیعی و عادی است که تمام بازیکنان و افراد آگاهانه یا بدون آگاهی از آن استفاده میکنند.
آب درمانی یک روش عامه پسنداست و به خلاف اکثر روشهای دیگر رفع خستگی عضلانی با رضایت و خوشنودی ورزشکاران توام می شود
در این روش ورزشکار یا شخص آسیب دیده میتواند کارهای متفاوتی در آب انجام دهد انواع حرکات شامل راه رفتن های متفاوت و بسیار گوناگون برای انواع امراض و رفع این بیماریها و نسبت به درجه و نوع بیماریهای متفاوت و گوناگون استفاده از برنامه های مختلف برای تسکین و بهبود درد توسط مربیان دوره دیده و کار آزموده و با تجربه
مزایا و خصوصیات استفاده از آب درمانی برای تسکین دردها و آفرینش آرامش یعنی در موارد درمانی و رفع خستگی در ورزشکاران و به دست آوردن آرامش جسمانی و روحی متعدد است.
در دسترس بودن آن برای همه .ارزان بودن نسبت به روشهای دیگر .اندازه گیری درجه حرارت آب به آسانی .سبک شدن وزن بدن در آب و عامه پسند بودن آن برای همه از جمله مزایای آب درمانی است
مزایای آب درمانی
افزایش سوخت وسازبافت ها: دراثرافزایش حرارت بافت های مختلف بدن، میزان سوخت وساز یا متابولیسم عمومی بافت ها نیززیادمی شود.
- اتساع عروق: بالا بودن حرارت آب منجر به بالا رفتن حرارت بدن و متعاقب آن، متسع شدن عروق و مویرگ ها می شود. در ضمن، اتساع عروقی می تواند ناشی از افزایش سوخت و ساز سلول ها باشد که نیاز به اکسیژن اضافی و دفع بیشتر مواد حاصل از سوخت و ساز دارند.
- افزایش جریان خون: افزایش درجه حرارت بدن موجب زیادتر شدن سوخت و ساز سلول ها می شود که برای جبران کردن این امر، بدن به افزایش جریان خون بافت ها روی می آورد. بنابر این، میزان جریان خون نیز متعاقب قرار گرفتن در آب گرم افزایش می یابد.
- افزایش میزان فعالیت قلب: به دنبال اتساع عروق خونی و زیاد شدن میزان جریان خون، میزان خون وارده به قلب نیز زیادتر می شود و طبق قانون فرانگ استارلینگ (هرچه خون وارده به قلب زیادتر شود، خون خارج شده از آن نیز زیادتر می شود) میزان برون ده قلبی نیز افزایش می یابد و فعالیت قلبی هم بیشتر می شود.
به دنبال ایجاد تاثیرات فیزیولوژیکی فوق در بافت ها و اندام های بدن، یک سلسله تاثیرات درمانی در فرد مشاهده می شود، از جمله در اثر افزایش جریان خون و بهبود وضع تغذیه در اندام ها و دفع سریع مواد زاید، گرفتگی و اسپاسم عضلات فرد، بر اثر وقوع تغییرات مذکور، این درد و ناراحتی ورزشکار از بین می رود. به طور خلاصه می توان گفت که تاثیرات درمانی آب به واسطه اثری است که آب روی پوستبدن دارد. در آب درمانی، پوستبدن به عنوان یک عضو مهم و اساسی است، زیرا بر اثر برخورد جریان آب، گیرنده های عصبی پوست تحریک می شوند. تحریکات ایجاد شده از طریق اعصاب، بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارند و این تاثیرات سیستم عصبی مرکزی است که باعث به وجود آمدن اثرات درمانی آب می شود. استفاده از آب درمانی روی جریان خون، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی، ترکیب خون و میزان ترشح غدد نیز تاثیر می گذارد و در نهایت، تجمع این تاثیرات روی روان فرد منعکس می شود
درمان با آب در بیماریهای انسان بسیار ساده وطبیعی است.
روش درمان زیاد دشوار نیست.
کاملا بی ضرر است وآثار بدی بر جا نمی گذارد.
آثار مسمومیت به همراه ندارد و نیازی به داروهای سمی نیست.
ارزانترین وسیله است و درهمه جا براحتی بدست می آید.
هضم را بهبود می بخشدویبوست را که منشاء بروز اغلب بیماریهاست برطرف می کند.
خواب طبیعی را برقرار می سازد ومغز وبدن را تقویت می بخشد.
بی درد است ودرد را بسهولت تسکین می دهد.
درمان آن اساسی وریشه ای است.
آيا ميدانستيد كه پل خواجو در زمان سلاطين صفويه در اصفهان ساخته شده است ؟ آيا ميدانستيد كه گوش و بيني در تمام طول عمر انسان در حال رشد ميباشد و بزرگتر ميشود ؟ آيا ميدانستيد كه نام پايتخت قرقيزستان بيشکک است و مساحت آن از استان کرمان کمتر است ؟ آيا ميدانستيد كه بيش از صد ميليارد کهکشان تا به اکنون در جهان شناسايي شده اند ؟ آيا ميدانستيد که اسب ماده سي دندان و اسب نر سي و شش دندان دارد ؟ آيا ميدانستيد که سياره اورانوس پانزده قمر ? ماه ? دارد ؟ آيا ميدانستيد که زمين از حيث بزرگي پنجمين و از حيث فاصله با خورشيد ، سومين سياره منظومه شمسي است؟ آيا ميدانستيد که کنگوکينشاسا همان کشور زئير ميباشد ؟ آيا ميدانستيد که زهر مار کبری بيشتر بر روی مراکز تنفسی اثر کرده و باعث خفگی صيد میشود ؟ آيا ميدانستيد که بيشتر سردردهای معمولي از کم نوشيدن آب ميباشد ؟
1- به چشمی اعتماد کن که به جای صورت به سیرت تومینگرد... به دلی دل بسپار که بسیار جای خالی برایت داشته باشد... و دستی را بپذیرکه باز شدن را بهتر از مشت شدن بلد باشد...
2 - هوس بازان کسی راکه زیبا میبیننددوست دارند... اما عاشقان کسی را که دوست دارند زیبا میبینند...
3- وقتی تو زندگیبه یک در بزرگ رسیدی نترس و نا امید نشو... چون اگه قرار بود در باز نشه جاش دیوارمیذاشتن...
4- آنچه که هستی هدیه خداوند است و آنچه که میشوی هدیه تو به خداوند... پس بی نظیر باش. ..
5- شریف ترین دلها دلی است که اندیشه آزار دیگران در آننباشد...
6- بدبختی تنها در باغچه ای که خودت کاشته ای میروید...
7- وقتی زندگیبرایت خیلی سخت شد یادت باشه که دریای آروم ناخدای قهرمان نمیسازه. ..
8- هر اندیشهی شایسته ای به چهره انسان زیبائی میبخشد...
9- قابل اعتماد بودن ارزشمند تر ازدوست داشتنی بودن است. ..
تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فرهنگی و آدرس javad3535.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.